Bibliograf IA (S)– Oficiul patrimoniu arheologic
Anunțuri angajări finalizate
Nr. înregistrare ............/......................
Aprobat,
Manager interimar,
Valeria – Oana ZAHARIA
Bibliograf IA (S)– Oficiul patrimoniu arheologic
Anunț public de scoatere la concurs a unui post contractual vacant
Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este principala instituţie publică din România cu responsabilităţi în domeniul patrimoniului cultural. Institutul desfăşoară activităţi variate, de la identificare, cercetare şi evidenţă, la gestiune, conservare şi punere în valoare a patrimoniului, în toate formele sale de manifestare - imobil, mobil, imaterial sau digital.
Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este direct subordonat Ministerului Culturii şi este finanţat de la bugetul de stat şi din fonduri proprii. Echipa INP este formată din peste o sută de persoane, distribuite în cele cinci direcţii de specialitate - patrimoniu imobil; patrimoniu mobil, intangibil şi digital; patrimoniu imaterial şi cultură tradiţională; programe, proiecte ,promovare și metodologii; tehnic - şi în alte compartimente funcţionale. Personalul INP îşi desfăşoară activitatea în cele trei sedii din Bucureşti, dintre care două sunt monument istoric.
Institutul Naţional al Patrimoniului (INP) este direct subordonat Ministerului Culturii şi este finanţat de la bugetul de stat şi din fonduri proprii. Echipa INP este formată din peste o sută de persoane, distribuite în cele cinci direcţii de specialitate - patrimoniu imobil; patrimoniu mobil, intangibil şi digital; patrimoniu imaterial şi cultură tradiţională; programe, proiecte ,promovare și metodologii; tehnic - şi în alte compartimente funcţionale. Personalul INP îşi desfăşoară activitatea în cele trei sedii din Bucureşti, dintre care două sunt monument istoric.
Institutul Național al Patrimoniului, organizează, în temeiul Legii nr. 53/2003-Codul Muncii, republicată, HG nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice şi a OUG nr. 168/2022 privind unele măsuri bugetare în anul 2023, prorogarea unor termene, precum și modificarea și completarea unor acte normative, la sediul din str. Ienăchiță Văcărescu nr.16, sector 4, Bucureşti, concursul pentru ocuparea unui post contractual temporar vacant de Bibliograf IA(S) în cadrul Oficiului patrimoniu arheologic, contract încheiat pentru perioadă determinată, încadrat cu normă întreagă, după cum urmează:
A: CONDIȚII GENERALE DE PARTICIPARE (cf. HG. 1336/2022):
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.
B. DOCUMENTE SOLICITATE (cf. HG. 1336/2022):
1. Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la prezentul anunț, publicată la rubrica Tipizate (www.patrimoniu.gov.ro);
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i) curriculum vitae, model comun european.
2. Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul anunț, publicată la rubrica Tipizate.
3. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de
încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
4. Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către secretarul comisiei de concurs.
5. Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a complete dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
6. Dosarele de concurs se depun la compartimentul secretariat al Institutului sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică la adresa de email secretariat@patrimoniu.ro, înăuntrul termenului de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant.
7. În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid sau poşta electronică, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de email comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
8. Transmiterea documentelor prin poşta electronică se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
9. Nerespectarea prevederilor alin. (6) şi (8), după caz, conduce la respingerea candidatului.
10. Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
C. CONDIŢII SPECIFICE POSTULUI:
1. Studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în unul dintre domeniile științe inginerești sau științele pământului.
2. Cursuri în domeniul protejării patrimoniului cultural sau al politicilor culturale reprezintă un avantaj.
3. Vechime în specialitate: minim 5 ani.
4. Vechime în specialitatea studiilor: minim 3 ani.
5. Bună cunoaştere a legislaţiei şi a reglementărilor naţionale şi internaţionale privind protecţia şi gestiunea patrimoniului imobil național și mondial.
6. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: GIS (ArcGIS si QGIS), Microsoft Office [Word, Excel, Access, PowerPoint]; AutoCad; Adobe Photoshop, InDesign, Acrobat; Navigator web (Chrome, Firefox sau Edge).
7. Disponibilitate pentru deplasări în interes de serviciu în ţară şi în străinătate.
8. Experiență în domeniul GIS dovedită prin portofoliu de lucrări și participări la activități/ proiecte.
9. Limbi străine (necesitate şi nivel) cunoscute: cunoașterea a minimum o limbă străină.
10. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: comunicare, creativitate, flexibilitate și adaptare la mediul de lucru, capacitate de lucru în echipă și în context multidisciplinar.
D. DESCRIEREA SARCINILOR CE REVIN POSTULUI (extras din fișa postului):
1. Colaborează la organizarea şi gestionarea bazei de date geospaţiale a monumentelor istorice și siturilor arheologice.
2. Colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii şi cu instituţii de specialitate în activitatea de inventariere prin stabilirea delimitărilor cartografice a monumentelor istorice și a siturilor arheologice.
3. Solicită şi primeşte, conform prevederilor legale în vigoare, de la autorităţile şi instituţiile publice, precum şi de la persoanele fizice şi juridice de drept privat cu activităţi în domeniu, date şi documente necesare atribuţiilor ce îi revin.
4. Participă la programe de identificare, înregistrare şi descriere a imobilelor susceptibile de a fi clasate ca monumente istorice și a monumentelor istorice în scopul localizării acestora și reprezentării lor pe hărţi, precum şi înregistrării acestor date pe suporturi informatice.
5. Prelucrează informaţiile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară teritoriale privind bunurile imobile susceptibile de a fi clasate sau declarate monumente istorice.
6. Colaborează la studii de specialitate în domeniul inventarierii monumentelor istorice, prin realizarea de analize cartografice specifice.
7. Elaborează metodologii, normative şi reglementări pentru implementarea tehnologiei GIS în domeniul protejării, evidenţei şi clasării monumentelor istorice, conservării, consolidării, restaurării şi punerii în valoare a monumentelor istorice, precum și studii asupra corelării acestora cu reglementările internaţionale în domeniul utilizării tehnologiei GIS.
8. Coordonează și implementează programe şi proiecte naţionale şi internaţionale de cercetare, conservare, consolidare, protecţie, punere în valoare a patrimoniului cultural imobil, repartizate de conducerea Institutului.
E.TEMATICA ȘI BIBLIOGRAFIE:
TEMATICĂ:
1. Cercetarea, inventarierea şi evidenţa monumentelor istorice.
2. Întocmirea studiilor de specialitate în domeniul inventarierii monumentelor istorice, cu accent pe realizarea de analize cartografice specific.
3. Practici şi recomandări internaţionale în activitatea de protejare a patrimoniului cultural imobil.
4. Elaborarea metodologiilor, normativelor şi reglementărilor pentru implementarea tehnologiei GIS în domeniul protejării, evidenţei şi clasării monumentelor istorice, conservării, consolidării, restaurării şi punerii în valoare a monumentelor istorice.
5. Coordonarea și implementarea programelor şi proiectelor naţionale şi internaţionale de cercetare, conservare, consolidare, protecţie, punere în valoare a patrimoniului cultural imobil.
BIBLIOGRAFIE:
Legislație generală:
1.O.M.C. nr. 2025/2018 modificat și completat prin O.M.C. nr. 3029/2019 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional al Patrimoniului şi a organigramei acestuia.
2.HG nr.593/2011 – republicată privind înființarea, organizarea și funcționarea Institutului Național al Patrimoniului, cu modificările și completările ulterioare.
3.LEGEA nr. 477/2004 privind Codul de conduită al personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice.
4.H.G. nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii, cu modificările şi completările ulterioare.
Legislaţie specifică:
1. Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, cu modificările şi completările ulterioare.
2. OMCC nr. 2260/2008 privind aprobarea Normelor metodologice de clasare şi inventariere a monumentelor istorice, modificat prin OMCCPN nr. 2048/2009 şi OMCCPN nr. 2480/2009.
3. OG 43/2000 privind protecţia patrimoniului arheologic şi declararea unor situri arheologice ca zone de interes naţional, modificată prin Legea 258/2006.
Legislație conexă:
1.Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată.
2.Legea nr. 350 din 6 iunie 2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul.
3.Legea nr. 4/2010 privind instituirea infrastructurii nationale pentru informatii spatiale in Romania.
4. Legea nr. 7/1996 cadastru.
Carte şi convenţii, manuale şi ghiduri internaţionale:
1.DECRET Nr. 187 din 30 martie 1990 pentru acceptarea Convenţiei privind protecţia patrimoniului mondial, cultural si natural, adoptata de Conferinţa generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă si Cultură la 16 noiembrie 1972.
2.Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention, 2019, http://whc.unesco.org/en/guidelines/, cu accent pe trasarea limitelor proprietății nominalizate și zonei de protecție.
F.LOCUL, DATA ȘI ORA DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI
Concursul pentru ocuparea postului de Bibliograf IA(S) în cadrul Oficiului patrimoniu arheologicva avea loc în perioada 14.11.2023 – 04.12.2023.
Depunerea dosarelor în vederea înscrierii la concurs se realizează până la data de 14.11.2023, ora 10.00, la sediul Institutului Național al Patrimoniului: Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (în incintă, etaj 1, Secretariat), din cadrul Biroului Resurse Umane, persoana de contact este dna. Lidia Gabriela Negrea, tel:0213366073
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează la sediul Institutului și pe pagina de internet a acestuia (www.patrimoniu. ro) cel târziu la data de 16.11.2023, ora 10.00.
Candidații nemultumiți de rezultatele selecției dosarelor de înscriere pot depune contestație cel târziu la data de 17.11.2023, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 20.11.2023, ora 10.00.
CALENDARUL CONCURSULUI:
Concursul va consta într-o probă scrisă şi interviu.
1. Proba scrisă, ce va consta în redactarea unei lucrări, pe baza bibliografiei date și se va desfăşura în data de 21.11.2023, ora 10.00 (fără a se depăşi durata maxim admisă de 3 ore) la sediul INP din Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti (etaj 1, Bibliotecă).
Rezultatele probei scrise se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 22.11.2023, ora 10.00.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație cel târziu la data de 23.11.2023, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu. ro) cel târziu la data de 24.11.2023, ora 10.00.
2. Interviul se se va desfăşura în data 27.11.2023, ora 10.00, la sediul INP din Str. Ienăchiță Văcărescu nr. 16, sector 4, Bucureşti ( etaj 1, Bibliotecă);
Rezultatele interviului se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 28.11.2023, ora 10.00.
Candidații nemulțumiți pot depune contestație cel târziu la data de 29.11.2023, ora 10.00.
Rezultatele contestațiilor depuse se afișează la sediul și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro) cel târziu la data de 04.12.2023, ora 10.00.
Rezultatul final al concursului se afișează la sediu și pe pagina de internet a INP (www.patrimoniu.ro), cel târziu la data de 04.12.2023, ora 12.00.
Pentru postul de Bibliograf IA (S), salariul variază între 5517 lei brut pentru vechime minimă și 6870 lei brut pentru vechime maximă, la care se adaugă un spor în cuantum de 679 lei brut corespunzător condițiilor de vechime minimă, respectiv 846 lei brut corespunzător condițiilor de vechime maximă, pentru condiții de muncă periculoase și vătămătoare, precum și o indemnizație de hrană în cuantum de 347 lei lunar.
Situl web al institutului este: www.patrimoniu.ro
Întocmit,
Director adjunct monumente istorice
Irina IAMANDESCU
Irina IAMANDESCU